Sesungguhnya Allah memerintah kamu supaya menyerahkan segala amanah kepada yang berhak menerimanya.
An-Nisa':58

Sunday, 20 March 2011

Advise From A Lady

Adakah Anwar Hadi akan dimasukkan ke dalam ISA dengan bantuan kerajaan Australia oleh kerana menghina "First Lady"?

Video ni memang best!

Monday, 14 March 2011

Al-Kitab, Syabas Zulkifli Noordin

Syabas Zul Noordin... saya sangat setuju dengan anda!


(Bible versi Bahasa Melayu Al Kitab yang diperolehi tahun 2006 di Kuala Lumpur)

Salam 2 all.

Semalam selepas kuliah teman bertemu dengan beberapa rakan bergelar ustad-ustad, mereka ini lulusan pengajian Islam dan ada yang aktif dalam politik. Sambil bersembang, teman tunjukkan buku diatas bertajuk "Al Kitab". Respon awal mereka berkata tak pernah pulak tengok kitab ni, dan ada antara mereka bertanya "ulama' mana yang tulis ni sheh?". Bila teman katakan ini adalah bible versi bahasa Melayu, mereka terkedu tak terkata apa. Jelas mereka sendiri terkeliru dan terpedaya! Bagaimana pula umat Islam awam yang bukan ustad agaknya?

Sesiapa juga yang melihat tajuk buku tersebut diatas pasti akan terfikir ianya adalah sebuah kitab berkaitan Islam. Dan kita tidak akan persalahkan sesiapa kerana memang itulah kelaziman kefahaman di Malaysia ini.

Sebenarnya isu bible versi bahasa Melayu ini pada teman ialah isu Perlembagaan. Artikel 11 (4) Perlembagaan jelas membuat suatu peruntukkan bahawa penyebaran agama bukan Islam kepada umat Islam di Malaysia ini, dan bagi maksud itu kesemua negeri diberi kuasa membuat undang-undang pelarangan tersebut. Boleh dikatakan kesemua negeri sudahpun mempunyai peruntukan mengharamkan penyebaran agama lain kepada umat Islam dan penggunaan beberapa perkataan saperti "ALLAH, Rasulullah, wahyu, qiblat" dan banyak lagi oleh mereka yang bukan Islam. Bermakna kalau bible versi bahasa Melayu ini dibawa ke Selangor, Negeri Sembilan dan lain-lain, ianya akan menyebabkan pembawanya melakukan satu kesalahan jenayah!

Yang teman pelik bin heran, ada para penyokong puak kristian ini dan pro-murtad menyatakan bahawa penyebaran dan penggunaan bible versi bahasa Melayu ini adalah hak asasi puak kristian. Hairannya puak-puak ini bila ada peruntukkan Perlembagaan yang memihak kepada umat Islam dan bangsa Melayu, ianya diputar-belitkansebagai isu hak asasi kemanusiaan. Tapi kalau peruntukkan Perlembagaan itu nampak memihak kepada mereka, dengan cepat mereka berkokok dan menyalak memperjuangkan Perlembagaan kononnya. Begitulah hipokritnya puak-puak ini!!!

Adalah jelas bible versi bahasa Melayu ini adalah bercanggah dengan peruntukkan Perlembagaan dan undang-undang anti-propagasi yang telahpun dikanunkan. Kita lihat contoh-contoh tajuk dan ayat-ayat yang digunakan didalam Al-Kitab ini:

"Sepuluh Perintah Allah, Pemerintahan Allah, Kerajaan Allah, Mengenal Allah etc". Beikut petikan ayat didalam Al Kitab ini iaitu: "AlKitab akan menjawab pertanyaan saya tentang Allah", "Anda akan menemukan petunjuk-petunjuk dari tindakan Allah terhadap keadaan (kesedihan) itu", "Al Kitab akan dapat mengilhami anda tentang betapa besarnya kuat kuasa Allah", "Al Kitab dapat menjawab keraguan anda, dan Al Kitab dapat menunjukkan anda bagaimana mempercayai Allah".

Kalau macam ni punya jelas pun ada puak yang masih mengambil sikap tidak mahu memahami putar belit dan niat sebenar segelintir puak missionary kristian ini, tak tahulah teman nak kata apa lagi yop! Sebab itu ALAH mengingatkan kita didalam Surah Al Baqarah: 120, "sesungguhnya Yahudi & Kristian ini tidak akan redho dengan kamu (umat Islam) selama-lamanya sehinggalah kamu mengikut cara hidup mereka".
Ada segelintir daripada mereka mendakwa bahawa Al Kitab versi bahasa Melayu ini adalah untuk kegunaan kaum pribumi Sabah & Sarawak. Pada teman ini satu pembohongan. Kerana teman sendiri menerima naskah Al Kitab ini pada tahun 2006. Dan terdapat catatan tulisan tangan didalamnya yang menyebut "semoga anda disentuh oleh kebenaran buku ini. Luv in Christ".

Selanjutnya, persoalan kita mahu tanya mengapa sampai 35,000 naskah bible versi bahasa Melayu ini hendak dibawa masuk, dan 5,000 naskah daripadanya sedang ditahan di Pelabuhan Klang? Ramai betul kaum Kristian yang tak faham bahasa Inggeris ini agaknya? Kalau benar ianya untuk kegunaan kaum pribumi Sabah & Sarawak, kenapa tidak ditulis sahaja bible versi bahasa kadazan, dayak, iban, dan banyak lagi? Kenapa mesti bahasa Melayu? Ada antara kaum pribumi ni bahasa Melayu pun dia tidak faham!?

Teman masih ingat pada 07.08.2006, semasa hangat isu murtadnya Azlina Jailani @ Lina Joy, timbul isu mengenai bible versi bahasa Melayu di internet. Mantan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Fu Ah Kiow dalam kenyataan yang disiarkan akhbar The Star berkaitan isu ini menyatakan ianya hanya bertujuan untuk "penganut Kristian Sabah & Sarawak". Tahun 2006 mereka bercakap tentang hak nak guna bible versi bahasa Melayu di internet, dalam tempoh lima tahun sekarang mereka bercakap tentang hak nak bawa masuk naskah bible versi bahasa Melayu pulak. Teman tidak akan terkejut lagi lima tahun mereka akan mendesak orang Melayu diberi hak membaca bible versi bahasa Melayu ini. Dan lima tahun selepas itu mereka akan mendesak prang Melayu diberi hak memilih untuk murtad dan masuk kristian. Amaran ALLAH itu tetap benar!!!

Ada juga diantara mereka menyatakan mengapa bible versi bahasa Melayu ini boleh dicetak dan diedarkan di Indonesia. Sedangkan Indonesia ada 200 juta lebih umat beragama Islam, dan mereka tidak bising pun.

Pertama teman ingin tegaskan sebenarnya ramai umat Islam di Indonesia yang membantah tentang bible versi bahasa Melayu ini, tetapi Indonesia terperangkap dengan fahaman Pancasila yang diamalkan.

Kedua, kalau hendak sangat ikut cara Indonesia, kita perlu ikut semua. Di Indonesia, semua rakyatnya tidak kira apa bangsa dan agama mesti pakai dan gunakan nama Melayu. Tidak ada Karpal, tidak ada Kitsiang, tidak ada kecuali semuanya nama Melayu. Di Indonesia tidak ada sekolah jenis Cina, Tamil atau sekolah missionary. Semuanya sekolah kebangsaan, berbahasa Melayu. Kalau hendak sangat ikut Indonesia, kita kena ikut semua, baru adil! Persoalannya, mahukah puak-puak ni berbuat sedemikian; buang nama bukan Melayu, tutup semua sekolah bukan Melayu dan lain-lain. Kalau berani, persilakan!

Dan kalau beriya sangat nak guna frasa-frasa Islam saperti nama ALLAH; teman cabar supaya kita tukar prinsip pertama Rukunegara daripada "Kepercayaan Kepada Tuhan" kepada "Kepercayaan Kepada ALLAH". Berani? Kalau berani jom kita lakukan!

Teman membantah cubaan untuk membawa masuk dan menggunakan bible versi bahasa Melayu yang dipanggil Al Kitab. Ianya hanya memperkuatkan apa yang ALLAH telahpun nyatakan kepada kita umat Islam dalam ayat yang teman sebut diatas yang dinyatakan didalam Surah Al Baqarah: 120. Yakinlah apa yang disebut ALLAH itu benar; dan amaran ALLAH itu juga adalah benar.

Oleh itu teman mendesak kerajaan khususnya Kementerian dalam Negeri supaya bertegas dalam melarang kemasukan bible versi bahasa Melayu ini. Jangan tunduk kepada tekanan melampau segelintir kaum fanatik dan missionaruy kristian dan penyokong pro-murtad. Ingat, jangan ingat orang bukan Islam sahaja ada perasaan sensitif, orang Melayu beragama Islam juga punya perasaan sensitif. Jangan dicabar kami melampau-lampau, kerana tiap kesabaran itu ada hadnya!!!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
07 Rabi'ul Akhir 1432
12 Mac 2011

PRU-13 Bulan Mei

Kemungkinan besar Pru-13 akan berlangsung bulan Mei atau Jun ini!

Ini kerana Najib akan kumpulkan nama2 calon untuk bertanding untuk semua kerusi pada bulan April.


Sumber dari perhubungan UMNO N9

Saturday, 12 March 2011

PRU-13 Bulan Mei Atau Jun

Pru-13 akan berlangsung bulan Mei atau Jun.

Ini kerana Najib kumpulkan nama2 calon pada bulan April.

Sumber dari perhubungan UMNO N9

Friday, 11 March 2011

Tentera Dan Polis Telahpun Diberi MyKad

Sejak 6 bulan yang lalu setiap anggota tentera dan polis ada 2 kad.

Tentera ada bat c 10 @ MyTentera dan MyKad.

Polis ada kad polis dan juga MyKad.

Source? aku sendiri ada access untuk check tu semua.

Pru-13... hard to win.

Penjelasan Buku Jingga

Monday, 7 March 2011

Bila Terlalu Taksub Dengan Politik

Aku taknak menuding jari pada sesiapa, tapi kesimpulan yang aku boleh buat tentang kes FARAHHANA JAMALUDIN  adalah kerana ketaksuban dia mengikuti perkembangan politik negara hanya dari sebelah pihak sahaja.

Aku tak nak bercerita panjang kerana semua tahu, siapa yang bertanggungjawab memburukkan imej ULAMA, tak kira Nik Aziz atau Ulama2 yang lain yang ada dalam negara dan di luar negara.

Terima kasih TAN SRI HARUSSANI kerana tidak berdiam diri.

Sunday, 6 March 2011

PRK? Wakaka

Aku dah cakap dah... tak akan ade harapan PAS or PR nak menang sekarang ni... kan duit rakyat dah dikumpul tok "memberi".

Merlimau & Kerdau

90% hati aku cakap BN yang menang... so kalau tak caye tunggu la final result nanti..hehe

Friday, 4 March 2011

Taat Pada Pemerintah

Tengok video ni... start dari min ke 4 sampai habis...

Tengok sampai habis ok.

Thursday, 3 March 2011

Kisah Kematian Kamal Atatturk

[MustafaKemalAtaturk.jpg]


KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah: 
  • Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan. 
  • Sakit jantung 
  • Penyakit darah tinggi 
  • Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam.
Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 September 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya. Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama Etna Grafi (kalau tak silap dengar) Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan mar-mar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu mar-mar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa "jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!". Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

INILAH IDEOLOGI BELIAU
  1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK. 
  2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tie dan topi (sesuai dengan kehendak barat) 
  3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara. 
  4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden" 
  5. Menggalakkan minum arak secara terbuka. 
  6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki 
  7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi. 
  8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki. 
  9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan 
  10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara. 
  11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan
  12.  Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat. 
  13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja. 
  14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah. 
  15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin. 
  16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara Islam 
  17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin. 
  18. Menganggap dirinya Tuhan sama seperti Firaun.Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?". Oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan". Beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

Jangan Bersedih, Sesungguhnya Allah Bersama Kita