Sesungguhnya Allah memerintah kamu supaya menyerahkan segala amanah kepada yang berhak menerimanya.
An-Nisa':58

Thursday, 3 September 2009

Kalau POLIS Tak Puasa Sapa Nak Tangkap???

Dalam perjalanan ke bandar pukul 12 tengah hari tadi aku lalu di depan 7E berhampiran rumah aku, aku terlihat seorang anggota polis keluar dari kedai sebaneka itu sambil membawa 1 beg plastik penuh dengan air tin dan makanan ringan, dia 'meng'cover baju polisnya dengan jacket tetapi yang bodohnya kasut dan seluarnya ingat orang tak kenal? aku juga kenal polis tu sebab dia yang jaga pondok polis berhampiran rumah aku, dimana dia akan makan? sudah semestinya di dalam pondok yang dia jaga... pondok tu pula betul2 berhadapan dengan surau, Jabatan Agama Islam berani nak tangkap?? susah nak cakap...

Balik dari bandar pukul 3 petang, aku lalu lagi depan kedai serbaneka tu, ada lagi seorang anggota 'POLIS' bawa keluar makanan dari permis tersebut... takkan lah nak berbuka dengan makanan2 macam tu... takkan pulak dia nak beli pukul 3 petang... polis2... hanjing tu tetap HANJING!

No comments: