Sesungguhnya Allah memerintah kamu supaya menyerahkan segala amanah kepada yang berhak menerimanya.
An-Nisa':58

Tuesday, 26 May 2009

Aku Pahlawan "MELAYU"!


"Aku pahlawan MELAYU! Aku duduk bersebelahan Sultan"

"Aku pahlawan MELAYU! Sebab aku menjadi MB kerna 'majoriti' HAKIM"

"Aku pahlawan MELAYU! Aku boleh buat apa yang aku SUKA"

"Aku pahlawan MELAYU! Tapi aku sedikit istimewa dari melayu yang lain sebab aku HITAM"

"Aku pahlawan MELAYU! Tapi aku TAKUT nak minta perkenan Sultan untuk bubarkan DUN, kerna aku
belum sempat nak PUTIH kan kulit dan 'cantikkan' muka macam BEKAS MB tu..."

"Aku pahlawan MELAYU! Aku takut nak bubar DUN sebab aku tahu yang aku BUKAN 'majoriti' RAKYAT"

Blog Pahlawan MELAYU!

1 comment:

SeLipArjEpUnpUtiH said...

Salam,saya agak 'teruja' dgn penulisan anda..ada byk fakta(tetapi tidak semuanya yg betul)..

Inilah yg dikatakan,org lain MENULIS mggunakan ILMU,,tetapi kita MENULIS berkiblatkan NAFSU...

Saya ingin menarik perhatian mengenai apa yg berlaku di Perak...

Siapakah yg memulakan atau yg MENGHALALKAN kerajaan LOMPAT PARTI ini?

Apakah saudara akan berkata bahwa KERAJAAN 916 adalah kerajaan HALAL jika ia benar2 terjadi??



Dulu semasa adun BOta lompat parti ke pakatan rakyat,,PEMIMPIN anda mngatakan bhawa beliau membuat keptusan yg bijak..tetapi apabila adun tersebut MELOMPAT kenbali ke parti asal..PEMIMPIN Anda mngatakan bhawa beliau adalah PENGKHIANAT!!
wow!

Kitab apa yg saudara baca yg menyebut SATU perbuatan yg sama,tetapi dpat memberi DUA hukum yg berbeza...??"KO menang,HARAM,AKU menang,HALAL"

igtlah,,menulis dgn menggunakan akal,bukan fahaman politik...dan jgn lupa bhawa MELAYU hari ini hnya bergantung pada KUASA POLITIKnya...jgnlah kita menghapuskan TALIAN HAYAT terakhir kita ini..

sekian,,pemerhati blog anda~