Sesungguhnya Allah memerintah kamu supaya menyerahkan segala amanah kepada yang berhak menerimanya.
An-Nisa':58

Tuesday, 26 May 2009

Aku Pahlawan "MELAYU"!


"Aku pahlawan MELAYU! Aku duduk bersebelahan Sultan"

"Aku pahlawan MELAYU! Sebab aku menjadi MB kerna 'majoriti' HAKIM"

"Aku pahlawan MELAYU! Aku boleh buat apa yang aku SUKA"

"Aku pahlawan MELAYU! Tapi aku sedikit istimewa dari melayu yang lain sebab aku HITAM"

"Aku pahlawan MELAYU! Tapi aku TAKUT nak minta perkenan Sultan untuk bubarkan DUN, kerna aku
belum sempat nak PUTIH kan kulit dan 'cantikkan' muka macam BEKAS MB tu..."

"Aku pahlawan MELAYU! Aku takut nak bubar DUN sebab aku tahu yang aku BUKAN 'majoriti' RAKYAT"

Blog Pahlawan MELAYU!

Saturday, 23 May 2009

Dakyah Kristian


Kalau dulu kita pernah dikejutkan dengan satu jenama besar pengeluar ais krim meletakkan SALIB di biskut ais krim tersebut, kali ini saya mendedahkan satu jenam yang tidak besar tapi banyak mengeluarkan produk kering, seperti barli, gula merah, kacang merah, kacang hijau, kacang dal, kacang tanah dan bermacam-macam lagi produk kering dalam paket 1kg.
Mungkin dari jauh dan sekali imbas anda tidak perasan apa yang ada di pek ini.

Cuba anda lihat apa yang ada?
Inilah cara mereka untuk wujudkan "tanda" itu di dalam rumah atau kedai anda.

Friday, 22 May 2009

Zambry Menang

Perkara yang sudah dijangka sejak dari awal lagi, nampaknya Panel Hakim sudah dibeli, zambry menang di kamar mahkamah rayuan putrajaya, tapi belum tentu dia boleh menang di pilihanraya akan datang.

Harap Sultan tetap perkenan bubarkan DUN.

Thursday, 21 May 2009

Kes Nizar : Mahkamah Buat Keputusan Esok



Mahkamah Rayuan Putrajaya, menetapkan 3.30 petang esok untuk membuat keputusan setelah mendengar hujah kedua-dua belah pihak berhubung status Menteri Besar Perak yang sah di antara Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Dato' Dr Zambry Abdul Kadir.


Berita Penuh

Jangkaan Keputusan Penghakiman

Pendapat aku sama dengan Dato Husam Musa, mungkin keputusan mahkamah rayuan memihak kepada Dr Zambry.
Walau apa pun kita tunggu keputusannya sebentar lagi.

Nizar vs Zambry

Semoga 3 orang hakim yang mendengar kes itu tidak di-BELI oleh BN.
Sama-sama lah kita berdoa agar Negeri Perak kembali tenang selepas pembubaran DUN nanti.

Tuesday, 19 May 2009

Iklan Pelacuran

Baru sahaja tadi aku terima satu iklan yang memeranjatkan aku.

korang tengok, baca dan tafsir la sendiri apakah iklan maksud iklan ini.


Sunday, 17 May 2009

Sebelum Titah Memakan Diri



Ampun Tuanku,

Patik doakan semoga titah Tuanku tidak memakan diri Tuanku dan seluruh Kerabat Tuanku.

21 May 2009

Saturday, 16 May 2009

Selamat Hari Guru



Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari guru buat abg, kakak, kakak ipar, rakan2 dan tidak lupa juga kepada para pembaca blog aku.


Kepada mereka2 yang ingin menjadi guru dan mereka yang telah pun berkecimpung dalam bidang yang mulia ini, aku doakan semoga berjaya dan insyaallah murid2 yang telah anda didik akan mendoakan anda sehingga ke hayat mereka yang terakhir.


-Amin-

Monday, 11 May 2009

Alhamdulillah DS Nizar MB Perak yang SAH!!


Pelbagai dugaan yang dirempuh oleh DS Nizar, akhirnya Negeri Perak telah diputuskan masih dibawah Pakatan Rakyat!

Terima Kasih Datuk Abdul Aziz Abd Rahim kerana tidak mengambil rasuah.

Allah Maha Besar, yang berhak telah kembali mendapat haknya semula.

Thursday, 7 May 2009

Mari Kita Gelar ZAMBRY Samseng KEPARAT!


Negeri Perak yang dulunya aman dengan pemerintahan PR, sekarang menjadi kucar kacir dengan rampasan KUASA yang dimulakan dan ketuai oleh DS Najib, disusuli pula dengan Sultan Azlan dan anandanya Raja Dr Nazrin, lalu MEREKA melantik Datuk Dr Zambry keparat sebagai MB HARAM negeri itu.

Belum pun selesai kes MB haram dan MB halal, hari ini satu lagi sejarah dilakukan oleh puak-puak LAKHNAT! itu, mereka menghalau Speaker halal dengan mengunakkan ANJING-ANJING NEGARA, dan disusuli pula dengan kehadiran Raja Dr Nazrin, maka dapatlah Speaker HARAM duduk di kerusi speaker.

Mereka semua lupa akan kuasa yang ada lebih atas daripada yang DIATAS, mereka juga lupa bertapa besarnya kuasa rakyat!

Rakyat semakin BENCI akan pemerintah yang tidak kenang jasa dan lupa diri.

Dengan kuasa keramat yang ada pada rakyat suatu hari nanti pasti akan HANCUR! puak2 mereka.