Sesungguhnya Allah memerintah kamu supaya menyerahkan segala amanah kepada yang berhak menerimanya.
An-Nisa':58

Wednesday, 30 December 2009

Lihatlah Dunia

Anda tengok video ni, anda tafsir sendiri...

Zambry Al Keling Tak Dapat Masuk San Francisco?

Kalau dah pengganas tu pengganas gak...haha

Sumber

Monday, 28 December 2009

Apa Itu Perlembagaan Persukutuan?


Artikel 4 perlembagaan persukutuan menyebut bahawa perlembagaan persukutuan adalah undang2 utama negara ini. Sekiranya terdapat mana2 undang2 yang bertentangan dengan perlembagaan persukutuan, undang2 itu adalah tidak sah/terbatal.

Adakah hak berhimpun terdapat dalam perlembagaan persukutuan?
Ya, artikel 10 perlembagaan persukutuan memperuntukkan bahawa sesuatu perhimpunan adalah dibenarkan, selagi ianya adalah aman dan tidak bersenjata.

Kalau nak berhimpun , memang kena minta permit dari polis ke?
Dalam perlembagaan persukutuan  tak sebut apa2 pasal kena minta izin polis. Tapi dalam seksyen 27(2) akta polis 1967 ada sebutlah. Sesiapa (sama ada sebuah organisasi, atau individu lebih dari 3 orang) nak buat demo, kena minta permit daripada polis di daerah mana perhimpunan akan diadakan.
Kalau perhimpunan tidak 'menganggu keselamatan dan keamanan negara', ia akan dibenarkan, TAPI, seksyen yang sama juga menyebut, polis tersebut boleh, pada bila2 masa saja, atas apa2 sebab saja batal permit yang telah diberikantu!

Apakah undang2 yang selalu digunakan untuk menghalang orang ramai daripada berhimpun?
(1)Seksyen 141 kanun keseksaan: Perhimpunan lebih dari 5 orang dengan niat untuk melanggar undang2/melakukan kekerasan jenayah terhadap kerajaan atau orang kerajaan, atau khianat, atau pencerobohan jenayah, adalah satu perbuatan jenayah.
(2)Lebih teruk lagi seksyen 27(5) akta polis yang 'mengurangkan' bilangan dari 5 ke 3 orang, atas alasan keselamatan dan keamanan negara.

Habis kalau tak bawa senjata/berjalan secara aman macam yang di dalam perlembagaan persukutuan takpe kan?
Payah nak cakap lah, sebab polis ada budi bicara yang luas untuk tentukan sama ada perhimpunan tu 'menganggu keselamatan dan keamanan awam' ikut suka bos dia.
Tapi selagi anda mematuhi ARTIKEL 10 perlembagaan persukutuan tadi, iaitu tidak membawa senjata dan berhimpun secara aman, anda tidak salah malah hak anda terjamin.

-Dari meja loyar, Puspa Ros-

Pemimpin Catakserukin


Pemimpin catakserukin kenangan rimba yang subur, renungan tajam dan cekal ke pelabuhan termahsyur.

Hatinya-degupan yang sentiasa menjernihi qalbu, puncak hajat memurnikan darah wira yang lebih syahdu.

Wajib dibela nasib rakyat-diurus seadil cantik, didengar rintih sedu mereka walau sesayap bisik.

Wajar turut disaksi bumi dan insan akrab berdakap di dalam sebuah negara yang dimegahi bersikap

Diri pemimpin patut menjadi watak tunggal berdiri, tangan dan hatinya wajib seimbang memandu kemudi.

Walau tak diperasan siapa yang berada di sisi, wajar dipantau rakyat yang tak disedari terketepi.

Pada akhir nafas dan zaman terharum bakti pemimpin waras diteliti tiap abjad sumbangannya yang tulen.

Tetap terdedah ghairah bakti atau hanya pesta sorak, semuai mana benih perjuangannya subur memuncak?

Keluarga pemimpin patut ditimbang berat ringannya, disukat papa kayanya sepanjang dia berkuasa.

Dan terus dinilai murni keruh sumbangannya yang tulen agar terhakim adil tidaknya masa ia memimpim.

Kini kami terserempak sangat ramai wira haloba ditengah pemimpin catakserukin yang makin bercambah.

Kami tersangat arang menemui pemimpin yang syahdu walaupun kemerdekaan sudah lima dekad berlalu.

*catakserukin - Cakap Tak Serupa Bikin


15-24 Oktober 2009
 Datuk A.Samad Said

Sunday, 20 December 2009

Enjin Jet Hilang??


Kalau ikot logik la sape yang ada access untuk menghilangkan enjin tu? sape lagi kalau bukan menteri pertahanan, panglima2 tentera, kalau pegawai biasa tu kurang logik.

Najib2 memang betul la gagasan ko, satu persatu kementerian and jabatan ko rosak, mentornye sape pulak...

Friday, 18 December 2009

Fakta Yang Menunjukkan BN Hanya Akan Tinggal Nama


Bukak2 blog orang... aku suka sanga artikel  Sedutan Kes Tongkat2 UMNO Sudah Reput, aku rase macam nak tambah lagi... tapi takot pulak nanti ada orang umno/bn yang baca terus sakit jantung or 'pergi' sebelum BN... hehe

Wednesday, 16 December 2009

Tanda Rocker

Kalau anda perasan kalau rokers mesti suka buat tangan ada bentuk2, nak tau info sila lawat blog ini.

Sumber

Friday, 11 December 2009

Rahsia Bintang Enam Israel




Jumaat 24 April 09, merupakan hari bersejarah dalam hidup saya dan rombongan apabila ia merupakan hari pertama di dalam hidup kami menjejaki kaki ke al-Aqsa. Saya menunaikan solat Tahyatul Masjid. Sebelum khutbah bermula, kami mendengar bayan (syarahan) yang disampaikan oleh Imam al-Aqsa, Syeikh Yusuf Abu Sunainah. Di dalam bayannya, beliau mengutuk Israel dengan suara yang lantang.

Berita Lanjut

Wednesday, 9 December 2009

Tarif Elektrik Mungkin NAIK Awal 2010


Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan, slogan sampah Najib Altantunya.

Tiada apa yang dia dahulukan rakyat, tapi apa yang dia dahulukan ialah, POKET nya dan poket anjing2 pembodeknya.

"KENAIKKAN INI TIDAK AKAN MEMBEBANKAN RAKYAT"


MCA, Gerakan Dicabar Keluar BN?


Aku rase la MCA ngan Gerakan dapat cabaran tu bagai pucuk dicita ulam mendatang, aku rasa la... tapi tak tau la kalau para pemimpin dan ahli2 mereka tidak BERMARUAH still nak dok dalam 'B'ini 'N'ajib tu.


Cheers!!! Takkan Air Oren Kot Najib?




Air ape agaknye yang Najib cheers dengan Abhisit tu yerk?

Sumber

Lagi Imam Masjidilharam Ditangkap Kerana Berdoa Untuk Para Pejuang Islam


Kalau 1422 Hijrah imam Masjidilharam, Sheikh Muhammad Al Mohaisany ditangkap kerana berdoa untuk para pejuang islam yang mempertahankan negara dan bangsa mereka dari Yahudi dan Kristian selepas solat terawih.



Berita yang terbaru dari Blog Pas Cawangan Bukit Sentosa 2 mengatakan yang Shiekh Adil Al Kalbani Imam Masjidilharam ditangkap lagi kerana perkara yang sama seperti kes penangkapan Shiekh Muhammad Al Mohaisany.

Negara2 arab sekarang kebanyakkannya semua tidak boleh pakai lagi, sama seperti kes Palestin, dari apa yang diceritakan oleh Prof Dr Shiekh Salim Salamah ahli parlimen hamas, datang ke malaysia semalam untuk mengutip derma dan berceramah tentang apa yang sebenarnya berlaku di sana, negara jiran Palestin seperti Jordan dan Mesir tidak membenarkan negara mereka digunakan sebagai laluan untuk menghantar bantuan ke Palestin.

Negara yang mengaku negara islam tetapi malang sekali, ISLAM hanya pada nama, jiran dalam kesusahan tidak dibantu, malah mereka bersekongkol pula dengan Yahudi!.

Mesir membantu Yahudi dengan membekalkan simen pada yahudi untuk bangunkan tembok pemisah, memang benarlah apa yang dikata, tanda2 kiamat semakin banyak, Masjid Al Aqsa sudah ditawan oleh Yahudi, dinding Masjid kiblat pertama kita telah retak, lantainya juga telah ada yang roboh, semoga Allah bersama perjuang2 disana. AMIN

Tuesday, 8 December 2009

Lemak BABI Merata-Rata, Dalam Keropok Udang Rota Pun Ada

Lemak babi terlalu banyak digunakan dalam makanan seharian sekarang, kebanyakkannya ada dalam makanan zaman moden ni, SATAY kering buatan Thai, digunakkan sebagai pelembut untuk Marshmallow, Coklat Cadbury, Coklat Crispy, Pringles, kalau nak disenaraikan kat sini terlalu panjang jadinye nanti... yang terbaru Keropok Rota.

Keropok Rota

Monday, 7 December 2009

Akan Wujudnya Gunung Berapi Dan Gempa Bumi Di Malaysia


Mungkin tajuk ini ada betulnya kerna dari sumber2 yang boleh dipercayai mengatakan laluan lava dari indonesia dalam perjalanan membuat laluan barunya di bawah malaysia.

Baru2 ini sumber dari 3 negeri mengatakan mereka mengalami gegaran di rumah mereka, (Terachi N9, Kulai Johor dan Gombak Selangor).

Mungkin ada yang tak boleh terima kenyataan ini, tapi inilah hakikat yang berlaku.

Thursday, 3 December 2009

Penjajah


Kalau di zaman dahulu penjajah datang dengan senjata untuk merampas mana2 negara dari tuannya mengunakkan kekerasan, tetapi dizaman moden sekarang, penjajah tidak perlu lagi menjajah mengunakkan senjata atau meriam, tetapi mereka hanya perlu bawa BON atau DUIT.

Tengoklah apa yang terjadi pada iskandar johor, senang2 singapore membeli tender disana, pada maksud sebenarnya mereka berjaya menjajah malaysia dengan hanya mengunakkan duit.

Dan sekarang syarikat dari kerajaan negara korea giat mencari beratus ekar tanah sawit untuk mereka membangunkan biodiesel dan mereka juga mecari beratus ekar lagi untuk menanam jagung untuk minyak negara mereka, tanah di negara mereka tidak sesuai untuk tanaman seperti diatas, jadi mereka mencari tanah dari negara yang sesuai dan tanahnya murah.

Apa akan jadi kalau banyak negara membeli tanah di negara ini? dimana pula syarikat2 tempatan hendak membangunkan perniagaan mereka?

Thursday, 19 November 2009

TGNA Tersenarai Top 50 Muslim Paling Berpengaruh Di Dunia



The Royal Islamic Strategic Studies Center untuk pertama kalinya menerbitkan buku "The 500 Most Influential Muslims In The World" tahun 2009.

Para tokoh Muslim dari seluruh dunia yang terpilih masuk dalam daftar itu adalah kalangan Muslim yang dianggap memiliki kemampuan untuk mempengaruhi keadaan kemanusian dan mampu membawa perubahan dalam kehidupan ramai orang.

"500 Muslim Paling Berpengaruh di Dunia" sepanjang tahun 2009 itu, dibahagi dalam 15 katagori, antara lain katagori ulama, politik, cendekiawan, perempuan, pemuda, ilmu dan teknologi, media sampai katagori muslim radikal.

Nama tokoh Islam dari Malaysia yang tersenarai ialah Mursyidul Am PAS, TG Nik Abd Aziz Nik Mat yang menduduki tangga ke 42 dari keseluruhan 500 Muslim Yang Berpengaruh.


Wednesday, 18 November 2009

Misteri Highway Kuala Pilah


Menurut cerita penduduk berdekatan, highway baru tersebut telah memakan 2 orang pekerja binaan jalan tersebut, maksud memakan bukan mati tapi 2 orang telah hilang semasa kerja2 membuat jalan tersebut giat dijalankan.

Untuk pengetahuan semua, tempat tersebut memang perkampungan bunian, dan orang bunian yang hendak mengambil aku dulu pun dari kawasan berdekatan.

Mungkin ada yang tidak kena dengan 2 orang yang hilang tersebut, mungkin mereka telah menganggu kawasan orang bunian itu atau orang bunian itu yang tertarik pada mereka.

Pada sesiapa yang mengunakkan jalan tersebut berhati2 lah..., ini bukan cerita dongeng tapi kisah benar!!!

Sunday, 15 November 2009

Bekam Lintah


Sedang aku termenung tiba2 aku terfikir tentang bekam lintah, adakah bekam lintah selamat dari virus dan bakteria?

Virus yang aku maksudkan adalah HIV, kalau bekam biasa mereka menggunakkan pisau pakai buang dan bekas yang digunakkan akan dicuci menggunakkan bahan antiseptik, tapi kalau bekam lintah? adakah lintah boleh menyahtoksik virus2 yang masuk?

Sesiapa yang terbaca artikel ini, yang lebih arif tentang dunia perubatan moden dan tradisional sila2 la berikan komen anda, sekurang2nya ramai yang dapat ilmu melaluinya.


Saturday, 14 November 2009

Dimanakah Mufti?


Aku rasa tajuk ni sangat sesuai dengan isu yang aku nak bangkitkan.

Sejak bertahun2 dulu aku terfikir, dimanakah mufti disaat tumbuhnya sarang2 maksiat seperti SPA2 homo yang terdapat di KL, Penang, Melaka dan juga JB.

Sarang2 maksiat yang aku katakan tadi bukan baru tapi dah bertahun2 wujudnya dan sekarang tumbuh bagaikan cendawan.

Di KL saja hampir 10 SPA homo yang ada, rumah2 urut dan juga disko jangan cakap la... sampai tak terkira banyaknya.... so di mana ketua agama? di mana Mufti?

Pelik sungguh!


Monday, 9 November 2009



PETALING JAYA: Isu berceramah tanpa tauliah yang dilemparkan Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (JAIS) terhadap bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin sepatutnya tidak timbul.
Ini adalah kerana,JAIS boleh menggunakan budi bicara mereka di bawah klausa 'Pengecualian' seperti yang tercatat di dalam Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor 2003 jika mereka mahu berbuat demikian.

Setelah meneliti salinan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003 yang ditunjukkan kepada mStar Online, jelas bahawa dakwaan Dr Asri memberi ceramah tanpa tauliah hanya satu alasan.



Tuesday, 3 November 2009

Penangkapan Dr Asri


Kesimpulan yang aku boleh buat dari penangkapan Dr Asri, sebenarnya 'mereka2' ni takut yang Dr Asri akan buat ceramah politik sebab yang menganjurkan program tu adalah pembangkang,

Najib : Itu kerajaan neheri selangor saya tak masuk campur...lepas tangan...

Pengarah Jais : Dah bertahun2 kami mengintip kegiatan Dr Asri?? setahu aku Dr Asri baru je berhenti jadi mufti.

Yang paling kelakar 'Anjing2' yang datang nak tangkap Dr Asri sampai 25 'orang?' pelik2...


Sunday, 1 November 2009

Siapakah Pemilik 'NAJ16'?


Laungan belilah barangan buatan malaysia tidak boleh dipakai kerana pemimpin yang melaungan slogan itu sendiri tidak menggunakkannya...

Follow The Leaders??


Saturday, 31 October 2009

Artis Yang Sombong?


Disini aku bukan nak buka keburukkan dia tapi aku nak dia sendiri baca artikel ini supaya dia sedar diri.

Aku agak terkilan dengan artis ni sebab dari luaran nampak baik alim, tapi bila jumpa dia terlalu sombong! macam dia tu alim.... artis ni perempuan ada 3 orang anak, anak yang last lelaki hampir 1 tahun.

Sebagai artis dia kena sedar ramai yang akan menilai dia jangan ingat dia dah 'berubah' orang akan anggap dia berubah segalanya, memang aku akui yang dia cantik tapi tak secantik Elly Suriati, Elly walaupun dalam lakonannya dia selalu membawa watak jahat tapi dia terlalu baik diluar berbanding artis yang sorang ni yang beperwatakan baik dikaca tv tapi diluar jauh berbeza dengan dengan dirinya dikaca tv.


Sunday, 18 October 2009





Percaya atau tidak air mineral ini rasanya seakan2 "Air Kelapa Muda"?
Memang benar apa yang kawan aku pernah cakap dulu, ada air mineral yang rasanya seperti air kelapa muda, kalau anda tak percaya anda harus mencuba air mineral jenama ini! 


Friday, 16 October 2009

Pemimpin Pakatan Bersama Yassin(Brothers)

Happy Diwali





Kepada semua penganut agama hindu aku mengucapkan selamat menyambut tahun baru. 


Anwar Sebagai PM, UMNO Tiada Hak!


KOTA BHARU, 15 Okt: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata Pemuda Umno tidak ada hak untuk menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, kerana bekas Timbalan Perdana Menteri itu bukan berada dalam parti itu.

 

Thursday, 15 October 2009

Berani Ke Malaysia Yang 'Kaya' Dengan Pemimpin KAYA Buat Macam Ni?

1 Malaysia??

Semakin Kaya Dan Berpangkat, Ramai Manusia semikin BODOH!



Sejak bila la pulak ulama by parti?
Aku rasa anak Naina Marican ni belajar jauh lebih tinggi dari aku, tapi semakin tinggi dia belajar dia semakin 'bodoh' disebabkan DUIT dan PANGKAT! 

Berita Penuh



Monday, 5 October 2009

Rakyat Didahulukan Ron97 Dinaikkan, Harini Rokok Pula Dinaikkan



Najib Altantunya... bile la ko nak sedar diri... kerusi yang ko duduk tu pilihan rakyat..., mana janji 1Malaysia ko? tang mana rakyat didahulukan?

Kenapa ko takut nak keluarkan berita harga rokok naik dalam media2 cetak versi BM/BI? yang aku perasan keluar dalam chinese paper Oriental Daily 2-3minggi lepas,  banyak sangat lubang yang ko dah korek, hanya tunggu masa nak dikuburkan ko dengan parti ko dengan parti2 komponen ko!


Saturday, 3 October 2009

Helah Menculik Kanak-Kanak


From:azymie

Message: Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja. Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan menghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu. Terima Kasih .

Kita mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di Carrefour JB. Seorang ibu sedang membongkok untuk membelek-belek daging, dan apabila berpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Saya berdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu, sementara si ibu tadi terus memanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangan tersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabila diminta berbuat demikian, dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuat panggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu dan pagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telah mengunci semua pintu dengan serta-merta.

Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta. Mereka menjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik air dalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuh dicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisau cukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukar wajahnya.

Siapa pun yang melakukannya – iaitu mengambil lalu membawa budak perempuan ini ke dalam bilik air, cukur rambut dan tukar pakaiannya – melakukannya kurang daripada 10 minit. Ini bikin saya menggigil tak sudah-sudah. Tolong perhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalah senang untuk kita terpisah dengan mereka seperti di gedung beli-belah. Hanya beberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anak perempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar.

Saya masih amat terkejut ada manusia yang sanggup melakukannya, apa lagi dalam masa hanya beberapa minit. Masa anak-anak kecil boleh berlari tanpa hirau telah berlalu.
Budak perempuan itu kini selamat. Syukur ke hadrat Allah SWT, dan tahniah kepada pekerja Carrefour yang bertindak pantas.

SEBARKAN BERITA INI SELUAS-LUASNYA SUPAYA PERINGATAN DAPAT DIBUAT BAHAWA ADA MANUSIA GILA LAGI GANAS DI KALANGAN KITA SEMUA !

Thank you, 

 

Pengakuan Pegawai Tentera


Abang aku 2 orang pegawai tentera sejak berkhidmat belasan tahun dulu dia tak pernah lihat dan tak tahu bagaimana rupanya kertas undi, ada hantu yang undikan untuk semua pegawai2 dan anggota2 tentera katanya.

Arwah ayah aku setelah 2 penggal pilihanraya baru namanya dikeluarkan dari senarai pengundi.

Kononya tiada siapa yang above law, tapi sebenarnya orang2 yang bercakap tetang itulah yang menghancurkan sistem undung2 negara.


Rasul Melayu Taubat Nasuha



SHAH ALAM-2Oktober-Abdul Kahar Ahmad yang mengaku dirinya sebagai “Rasul Melayu” hari ini membuat pengakuan taubat nasuha di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.
Abdul Kahar turut menyeru individu yang terpengaruh dengan ajaran sesatnya supaya bertaubat serta kembali kepada ajaran Islam yang sebenar, dia turut memohon maaf kepada semua umat Islam serta pihak berkuasa kerana mencetuskan provokasi, kekeliruan serta fitnah terhadap Islam.
Dia yang menulis dan menandatangani pengakuan tersebut turut mengekalkan pengakuan bersalah terhadap lima pertuduhan menyebarkan doktrin palsu, menghina Islam serta pihak berkuasa dan memuat dakwaan palsu.


7 Fakta Bagan Pinang


Sunday, 27 September 2009

Stop Calling 103 On Maxis

Letters
by Bernard Tan

If you are using Maxis network and please be alert that now the new charges for making 103 (TM Directory) was increased from 30 cents to RM2.00 per call.(extra of RM1.70 almost 700% jump).

I just found out from my maxis statement dated 21/6/08 today and i rang up the Maxis 123 and been told the new rate was started lately only and since I’m not aware of this new adjustment and they willing to waive it for this month but next month will be charging me based on the new rate (RM2.00 per call to 103).

Shocking right? The best part is everyone knew how ‘good’ service our TM directory can provide?? Most the time i need to call at least 2-3 times to get the number i looking for mean that one number i need to pay RM4.00 to RM6.00…OMG. …equal to one meal already…
So please pass this news to your maxis friends to alert them the new charges.

http://blog.limkitsiang.com/2009/09/26/stop-calling-103-on-maxis/

Friday, 25 September 2009

Rehatkan Minda


Rehatkan minda dengan menonton clip ini... asyik berpolitik je bosan gak...






Wednesday, 23 September 2009

Korean Campbell Grapes








Tahukah anda buah ini? pernahkah anda memakannya? ia seakan2 anggur hitam yang lain tetapi rasanya tidak seperti yang lain... rasanya seperti 'buah binjai' yang tumbuh di dalam hutan, tetapi di melaka ramai yang menanamnya untuk makan dan juga membuat sambal belacan.



Binjai ada 2 jenis, yang masam dan yang manis... yang manis itulah rasanya seperti campbell grapes ini.


Saturday, 19 September 2009

Menjelang Takbir


Beberapa jam lagi takbir raya akan berkumandang,
Maka bermula lah bulan syawal,
Berlalu sudah malam seribu bulan, maka menangislah ahli2 kubur.

Doakan lah buat saudara2 anda yang telah pergi meninggalkan dunia ini agar dikurangkan seksa kuburnya dan moga2 mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

Amin Ya ALLAH...


Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

Terima kasih buat Si Musafir ilAllah kerana sudi jadi follower blog yang tidak seberapa ini.

-Guess Who-


Friday, 18 September 2009

Kerabat Diraja Kesal Peguam Negara Lembab

La... baru nak sedar ke yang Gani Setahil tu 'LAMPI' (Lambat Pick Up)??

http://greenboc.blogspot.com/2009/09/era-najib-altantuya-kerabat-diraja.html

Ayam Lemas Juadah Raya

Kenapa yerk setiap kali raya ade je ayam 'BANGKAI' macam ni, memang kurang ajar la diorang2 ni...




KUALA LUMPUR: Sebahagian pusat penyembelihan ayam di pasar utama, termasuk yang bakal dijadikan juadah Aidilfitri, dikesan melemaskan ayam yang baru disembelih ke dalam tong besar berisi air atau menindihnya dalam tong bagi mempercepatkan proses kematian sebelum diproses dan dijual kepada orang ramai.

http://www.hmetro.com.my/Friday/BeritaUtama/20090918073053/Article

Menyingkap Kembali Penahanan 'Rasul Melayu' Pada 2005

Sila lihat video ini sampai habis..., aku harap makcik2 dan pakcik2 yang jadi pengikut Hj Kahar ini telah bertaubat.



Wednesday, 16 September 2009

Iklan Syaitan, Berani Ke Malaysia Buat Iklan Macam Ni?

Panadol Merbahaya??

JANGAN AMBIL & PANADOL ACTIFAST / SOLUBLE LAGI (TERUTAMA MEREKA YANG ADA GASTRIK)
UNTUK PENGETAHUAN, ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol.. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Ia merosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak. Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman. Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda. Panadol adalah sejenis “painkiller”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin? Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

http://idhamlim.blogspot.com/2009/09/info-panadol-merbahaya.html

Bukti Harga Proton Lagi Murah Di Luar Negara



Harga Proton Di Saudi Arabia...

Persona:
SR 36,100 = RM 33,657.47

GEN 2:
SR 33,600 = RM 31, 326.62

Waja:
SR 37,950 = RM 35,382.29

Hadiah Hari Malaysia Untuk Seluruh Rakyat Malaysia

1Malaysia
Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan
 

Tuesday, 15 September 2009

Orang Sombong dan Angkuh!?

Aku telah lama bekerja di front line atau customer service... telah banyak yang aku jumpa perempuan yang bertudung dan lelaki yang memakai kopiah yang kononnya mereka alim dengan hanya berketrampilan macam tu tapi sayang itu hanya lakonan semata2 kerana mereka semua bongkak!!

Aku boleh ratekan 90% perempuan yang bertudung labuh/bertudung dan lelaki yang berkopiah dan bersongkok sombong, tak kira la melayu ke bangsa asing ke... semuanya sama.

Kenapa aku cakap macam ni??
Setiap kali aku berurusan dengan customer2 macam ni aku akan hadapi masaalah ini :
1. Setiap kali mereka hendak bayar apa yang mereka beli mereka akan campak2 je duit tu macam aku ni pengemis.

2. Setiap kali aku berterima kasih mereka tak pernah nak balas dengan 'sama2' atau hanya dengan senyuman, tetapi mereka akan buat muka macam sial!

3. Bila aku senyum pada mereka, 1000 dalam satu yang akan membalas senyuman itu, apa mereka fikir dengan memakai itu semua mereka confirm masuk syurga!?

Yang perempuan, kalau BERDOSA membalas senyuman pada lelaki, why not you just pakai PURDAH!? sekurang2nya orang lain tak sakit hati tengok muka2 macam sial yang korang buat!!!

Baru2 ni aku dapat sorang customer arab lelaki yang berpangkat DATO, memakai jubah dan berjanggut panjang... cara percakapan memang macam sial, bagi duit ape lagi... main campak2 je walau aku dah tadah tangan supaya dia beri kat tangan aku... tapi dia campak duit tu atas meja, aku bukannya orang alim nak doakan dia supaya berubah atau di ampunkan dosa dia, tapi aku doakan supaya CELAKA lah hidup dia.

Aku bukan hendak menjatuhkan orang2 yang bertudung atau berkopiah, sebab aku tahu aku telah lama berkawan dengan orang2 yang seksi dan sosial mereka teruk! tapi adakalanya sikap mereka lebih baik dari mereka2 yang konon2nya alim!

5 Tahanan ISA Dibebaskan??


PUTRAJAYA, 15 Sept :- Lima tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang kesemuanya anggota Jemaah Islamiah Malaysia, dibebaskan petang Selasa setelah dianggap tidak lagi menjadi ancaman kepada keselamatan negara.

Mereka ialah Abdullah Daud, Mat Sah Mohd Satray, Ahmad Kamil Md Hanapiah, Mohd Nasir Ismail@Hassan dan Muhammad Amir Md Hanapiah, seperti satu berita yang disiarkan oleh Bernama hari ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata dengan pembebasan itu, kini tinggal sembilan lagi tahanan ISA terdiri empat rakyat Malaysia dan masing-masing seorang warga Bangladesh, Pakistan, Thailand, Singapura dan Indonesia.
 
"Pembebasan mereka hari ini untuk memberi mereka peluang menyambut Aidilfitri bersama keluarga masing-masing. Ia tidak ada kena mengena dengan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang," katanya kepada pemberita.

Hishammuddin berkata pembebasan kesemua tahanan itu adalah kerana mereka telah menunjukkan respon pemulihan positif sepanjang tempoh pemulihan dan tidak lagi dianggap menjadi ancaman kepada keselamatan negara.

Berjaya ke taktik ni nak tarik undi Bagan Pinang??

Tolong Selamatkan Akidah Budak ini!!!

Aku sangat sedih bila baca massage ini... di 10 malam terakhir ni dia masih nak sesatkan orang!!!
Ramai yang telah menasihati dia... aku ingat telah berjaya... tapi... baca la massage dia kepada aku dalam friendster aku, nama budak sangat best 'Ahmad Daniel' budaknya pun manis.

Tahun lepas aku ada terima massage dari teman friendster aku yang mengatakan budak ini telah 'Murtad' tapi aku macam tak percaya sebab budak ni baru je 16 tahun, tapi selepas aku bermasej dengan budak ini dalam bahasa hebrew dan berlakon konon2nya aku sama dengan dia...baca massage di bawah... ini hasilnya... benarlah apa yang mereka kata tentang budak ini.

"kesalahan al-quran yang paling nyata ialah mengatakan maryam (mary) sebagai adik perempuan nabi harun (lihat surah maryam ayat 28). kesalahan kedua ialah menyatakan bahawa ayah maryam bernama imran (surah ali-imran ayat 35) sedangkan imran adalah ayah kepada nabi musa, harun, dan miriam. (http://en.wikipedia.org/wiki/A...)
miriam adalah individu yang berbeza dengan mary, mereka hidup di zaman yang berlainan.
nyata sekali muhammad si nabi palsu keliru tentang mary yang bapanya bernama joachim (http://en.wikipedia.org/wiki/J...)
sehingga mengatakan bapa mary ialah imran didalam al-quran...begitu bodoh sekali...
sedarlah anda daripada penipuan muhammad ini!, tingaalkan agama islam yang penuh kepalsuan!"

Sunday, 13 September 2009

38 Famous People Who Converted To Islam



1. Malcolm X - Founder of Muslim Mosque Inc
2. Nicolas Anelka - Chelsea Football Player
3. Franck Ribery - Bayern Munich Football Player
4. Bizzy Bone - American Rapper
5. Bernard Hopkins - American Boxer
6. Ghostface Killah - American Rapper
7. Queen Noor - Queen Of Jordan
8. Yvonne Ridley - British Journalist
9. Muhammad Ali - American Boxer
10. Art Blakey - American Jazz Drummer
11. Yusuf Islam - British Musician
12. Jermaine Jackson - American Singer, Basisst and Composer
14. Philippe Troussier - Former French Football Player
15. Eric Abidal - French Football Player
16. David Chappelle - American Comedian, Screenwritter and Television/Film Producer
17. Mike Tyson - American Boxer
18. Regis Fayette Mikano - French Rapper
19. Ahmad Jamal - American Jazz Pianist
20. Bruno Metsu - French Football Manager and the head coach of the national team of Qatar
21. Ice Cube - American Rapper, Actor, Screenwriter and Producer
22. Common - American Rapper and Actor
24. Dawud Wharnsby Ali - Canadian Singer, Songwriter, Poet, Performer and Educator
25. Danny Williams - British Boxer
26. Chris Eubank - British Boxer
27. Everlast - Irish-American Singer and Songwriter
30. Jimmy Cliff - Jamaican Ska, Raggae, Singer and Actor
31. Knud Holmboe - Danish Journalist
32. Alexender Litvinenko - Former Russian State Security Service (FSB)
33. Ruqaiyyah Waris Maqsood - British Muslim Author
34. Mc Ren - American Rapper
35. Olivier Saint Jean - French Basketball Player
36. Philippe Fragione - French Rapper and Producer of French Hip Hop
37. Preacher Moss - American Comedian and Writer
38. Ryan Harris - American Football

Saturday, 12 September 2009

Tok Guru Nik Aziz Dalam 15Malaysia Short Film



Dalam short film lain ada YB Khairy, YB Tian Chua dan artis2 tanahair... ada yang bagus ada yang bermaksud jahat dalam film2 tu...

Friday, 11 September 2009

Mirzan Mahathir Dilantik Menjadi Ahli Lembaga Pengarah San Miguel Corp??

Fireworks are seen beside a giant San Miguel beer bottle. Mirzan Mahathir has just been appointed a director of San Miguel Corp. — Reuters pic

San Miguel Corp Merupakan syarikat membuat bir terbesar di Filipina dan rantau asia tenggara.

Inikah yang dikatakan oleh pemimpin2 UMNO yang mereka jijik pada ARAK??
Tun Mahathir???

http://greenboc.blogspot.com/2009/09/era-najib-altantuya-mirzan-dilantik.html

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/business/37377-mirzan-mahathir-appointed-director-on-san-miguel-corp-board

Najib Gagal Mendidik Isterinya Ke Arah Yang Benar, Bagaimana Dia Hendak Mendidik Atau Menasihat Rakyatnya??

http://3.bp.blogspot.com/_Iv3R6_w1SVw/Sqg7jIhAwfI/AAAAAAAAB8Q/QpDYgBQDXxQ/s400/rosmahbacaquran.jpg


Firman ALLAH S.W.T:
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
(Surah An-Nur ayat 31)

Adakah najib membaca Al Quran tanpa memakai seurat benang pun???

Ceramah Bersama Mantan Imam Masjid Al Aqsa



CERAMAH PERDANA

“KAMI BERSAMAMU PALESTIN”


BERSAMA: SHAIKH DR MUHAMMAD AS-SIYYAM

(MANTAN IMAM MASJID AL- AQSA)

MASA: 9.45 MLM -12.00 TGH MLM (SELEPAS TARAWIH)

TARIKH: 15 SEPTEMBER 2009 (SELASA)

TEMPAT : DEWAN BANDARAN IPOH (BERSEBELAHAN MASJID NEGERI IPOH)


SEMUA DIJEMPUT HADIR
DEMI PERJUANGAN UMAT ISLAM DI PALESTIN
SEBARANG PERTANYAAN: USTAZ HAFEZ SABRI (013-3190807)

Pesanan: mohon diedarkan poster ke dalam blog2 email2 para sahabat , supaya dapat mobilasi rakyat Negeri Perak turun beramai-ramai mendengar dan menghayati secara terus keadaan umat Islam Palestin yang akan disampaikan oleh Mantan Imam Masjidil Al Aqsa Palestin

Justeru, dengan kehadiran wakil kerajaan dan jemaah Islam HAMAS ke Negeri Perak iaitu Syeikh Dr. Mohammed Mahmoud Siyam dilihat mampu untuk memberi peluang kepada seluruh umat Islam dan rakyat Perak untuk memberikan pertolongan dan sumbangan dana untuk membantu nasib sahabat seagama kita di Palestin.

Inikah Keadaan Rakyat Di Parlimen PM 1Malaysia?



MOHAMAD di hadapan pondok usang yang didiaminya di pinggir Sungai
Pahang, Kampung Peramu, Pekan semalam.



PEKAN - Ramadan bagi seorang warga emas, Mohamad Hassan, 62, mungkin sama sahaja seperti hari-hari biasa kerana sudah terbiasa dengan menahan lapar dan dahaga.
Malah, setiap hari, tiada sebarang sajian istimewa untuk dijadikan juadah berbuka dan jauh sekali untuk dia membuat persiapan bagi detik kegembiraan Syawal seperti insan lain yang lebih bertuah.
Kesulitan hidup yang dialami Mohamad yang juga merupakan orang kurang upaya (OKU) bukan satu episod yang pendek kerana lelaki tua yang tinggal di sebuah pondok di pinggir Sungai Pahang dekat Kampung Peramu di sini, sebenarnya telah menjalani kehidupan serba kekurangan sejak lebih 20 tahun lalu.
Apabila azan Maghrib setiap Ramadan, sudah menjadi kelaziman kepada dia untuk berbuka puasa hanya dengan seteguk air masak sekiranya tiada makanan untuk dijamah.
Juadah berbuka dengan nasi berlauk ayam atau daging mungkin satu hidangan impian kepada dia kerana jika dapat makan nasi sekali pun, ia tidak lebih sekadar berlauk ikan yang ditangkap sendiri atau pemberian orang ramai.
Inikah hasilnya di mengundi PM 1Malaysia??? bertahun2 menjadi ahli parlimen pekan, penah juga menyandang jawatan MB Pahang... "Rakyat Didahulukan????" najib2... tak habis2 ko nak malukan diri sendiri.

Tuesday, 8 September 2009

Benarkah Mariam Mewasiatkan Agar Dirinya Dikebumikan Cara Kristian?!


Ingatkah lagi kita pada Mariam?.
Berita berkaitan beliau hangat pada penghujung tahun 2007.
Mariam Johari, wanita Melayu yang dilahirkan di Plentong, di sini tetapi menghabiskan lebih 60 tahun kehidupannya di Korea Selatan. Beliau akhirnya dipertemukan dengan 3 orang anaknya iaitu Ramlah Sonni, Jelani, dan Jamnah, yang terpisah dengan ibu mereka selama 64 tahun.
KBS yang tertarik dengan kisah Mariam yang meninggalkan Malaysia selepas Perang Dunia Kedua, menghantar penerbitnya ke Johor Bahru bagi menjejaki keluarganya. Atas bantuan akhbar kumpulan The New Straits Times Press (NSTP), tiga anak Mariam berjaya ditemui.
Dan semalam beliau telah meninggal dunia....
Yang menyedihkan, wasiatnya agar dikebumikan dalam agama kristian....
Tanggungjawab siapakah semua ini?

Jika aku dalah artis yang baik hati tu... aku akan selidik dahulu kabar angin ini... jika benar yang dia telah murtad, biarlah mayatnya dibakar di korea... tak guna dibawa pulang ke malaysia.




KOTA TINGGI: "Saya terkilan mak buat wasiat hendak dikebumikan secara Kristian kerana kami langsung tidak tahu menahu mengenai wasiat itu," kata Jelani Sonni selepas mendapat tahu ibunya, Mariam Johari, 88, rakyat Malaysia yang terkandas di Korea Selatan sejak 64 tahun lalu, meninggal dunia, malam kelmarin.

Jelani, 72, berkata beliau mendapat tahu berita kematian ibunya di sebuah rumah kebajikan di Seoul daripada anak saudaranya, Ahmad Onn, kira-kira jam 10.30 pagi semalam.

Katanya, beliau hanya tahu Mariam ada membuat wasiat sebelum menyambut Ramadan, tetapi tidak tahu kandungannya.

http://pulakdah.blogspot.com/2009/09/mariam-wasiat-kebumi-secara-kristian.html

Sunday, 6 September 2009

Orang2 Yang Berjaya Di Dunia Cyber Di Usia Muda


1. Mark Zuckerberg (kini 25 tahun/asal AS)
(siapa yang nggak kenal facebook??) Ketika menciptakan situs jejaring sosial Facebook, Mark Zuckerberg baru berusia 19 tahun. Ia membuat Facebook untuk membantu membangun jaringan sosial bagi remaja di kampusnya saat itu, Universitas Harvard, Amerika Serikat.


Kini, Facebook merupakan situs jejaring sosial terbesar kedua setelah MySpace. Di bawah pimpinan Sang Penemu, situs ini terus tumbuh hari demi hari. Jutaan pengguna baru terus mendaftar setiap bulan! 


2. Steve Shih Chen (31 tahun/Taiwan- AS), Jawed Karim (30 tahun/Jerman- AS), Chad Hurley (32 tahun/AS)
Keduanya adalah pencipta dari situs “berbagi video online”, YouTube. Mereka mendirikan YouTube pada 2005. Ketika itu, Chad berusia 28 tahun dan Steve 27 tahun.
Pada Oktober 2006, YouTube diakuisisi (diambil alih kepemilikannya) oleh Google. Nilainya: 1,65 miliar dollar AS (Rp16,9 triliun).


3. Jerry Yang (40 Tahun/Taiwan- AS) dan David Filo (42 tahun/AS)
Pada tahun 1995, kedua orang ini menemukan Yahoo!, situs mesin pencari kedua terbesar setelah Google. Saat itu, Jerry berusia 26 tahun dan Filo 28 tahun.
Tahun lalu, perusahaan raksasa Microsoft sempat ingin membeli Yahoo!. Nilai tawaran yang dibicarakan: 44,6 miliar dollar AS (Rp458,8 triliun). Rencana ini memang batal. Setelah itu, Microsoft dan Yahoo! tidak menampik mengenai kemungkinan kerja sama di masa mendatang.


4. Matt Mullenweg (25 tahun/AS)
Matt Mullenweg adalah pencipta situs penyedia blog gratisan: WordPress. Ia mulai baru berusia 19 tahun ketika mulai menciptakan cikal bakalnya.
WordPress menjadi tenar dalam waktu singkat. Alasannya, situs ini mudah dipakai dan selalu diperbarui. Hingga tahun 2008, tercatat ada 230 juta pengakses tetap dengan 6,5 miliar halaman WordPress yang bisa dilihat. Lalu, ada 35 juta posting baru dengan tambahan rata-rata empat juta posting setiap bulan.
Matt, yang pernah datang ke Jakarta pada Januari 2009 ini mengatakan, ia tidak akan menjual WordPress ke perusahaan besar dengan harga’ selangit’. Ia juga bilang, tidak mencari keuntungan dari WordPress. Keuntungan sudah ia dapatkan dari beberapa perusahaan, yang dimilikinya.


5. Tom Anderson (38 tahun/Amerika Serikat)
Tom Anderson merilis MySpace pada bulan Agustus 2003. Ada kesimpang siuran data mengenai usianya saat itu, namun berbagai sumber menyebut Tom berusia kurang dari 30 tahun ketika menciptakan MySpace.
Saat ini, MySpace adalah salah satu situs jejaring sosial paling besar di dunia, yang bersaing ketat dengan Facebook. MySpace telah digunakan lebih dari 100 juta orang, dengan pengguna terbesar berasal dari kawasan Amerika Serikat.
Kelebihan MySpace terletak pada bidang musik. Ketika fasilitas musik terbaru (yaitu “audio streaming” gratis) diluncurkan pada 25 September 2008, hanya dalam beberapa hari saja, ada miliaran lagu yang didengarkan oleh para penggunanya. Kelebihan ini membuat banyak orang memperkirakan bahwa MySpace bisa mempengaruhi industri musik di internet.


6. Blake Aaron Ross (23 tahun/AS)
Blake Ross adalah pemuda jenius yang menciptakan Mozilla, fasilitas penjelajah internet. Mozilla diluncurkan untuk umum pada November 2004. Saat itu, usia Blake baru 19 tahun!
Mozilla kemudian digabungkan dengan Firefox, program yang diciptakannya bersama Dave Hyatt. Maka, setelah itu, namanya menjadi Mozilla Firefox.
Dengan cepat, Mozilla Firefox diterima para pengguna internet di dunia. Ia, antara lain, dinilai lebih aman dan mudah dipakai (dibandingkan dengan para kompetitornya) . Ia juga dinilai mampu merebut sebagian pasar fasilitas penjelajah internet, yang selama ini dikuasai oleh Microsoft Internet Explorer.
Banyak orang memuji kesuksesan Blake Ross. Direktur engineering Yayasan Mozilla, Chris Hoffman, mengatakan, “Dalam dunia ‘Open Source’, posisi seseorang tergantung pada keahliannya. Dan Blake Ross memiliki semua keahlian yang dibutuhkan.”


7. Pierre Omidyar (41 tahun/Perancis- AS)
Pierre Omidyar merilis eBay pada 4 September 1995. Saat itu, usianya 28 tahun.
eBay adalah situs lelang online. Awalnya, Pierre membuat eBay untuk menolong seorang teman dekat yang ingin menjual sebuah produk. Namun, tak lama kemudian, eBay berkembang pesat menjadi lahan bisnis yang amat prospektif. Kini, eBay adalah situs lelang online terbesar di dunia.
Menurut Pierre, dalam sebuah wawancara, kesuksesan eBay tidak lepas dari dua hal. Pertama, kuatnya komunitas penjual dan pembeli, yang jumlahnya mencapai ratusan juta orang. Kedua, nilai-nilai baik yang dianutnya. Dalam bisnis, eBay percaya bahwa pada dasarnya setiap manusia itu baik dan setiap orang memiliki suatu keunggulan yang bisa diberikan kepada orang lain. Selain itu, eBay percaya bahwa kejujuran dan keterbukaan bisa membawa kebaikan pada diri manusia. Maka, aturan “emas” eBay adalah mengakui dan menghormati setiap orang sebagai individu yang unik. eBay pun berharap para anggotanya bisa mengikuti contoh yang diberikan.


8. Larry Page (36 tahun/AS) dan Sergey Brin (35 tahun/AS)
Keduanya merilis Google pada 4 September 1998. Saat itu, mereka baru berusia 25 tahun dan 24 tahun. “Kantor” pertama mereka adalah garasi.
Google, mesin pencari yang bisa menampilkan segala jenis informasi ini, disukai banyak orang – terutama para mahasiswa. Maka, hanya dalam tempo waktu beberapa tahun saja, Google bisa berkembang amat pesat dan meraup keuntungan miliaran dollar AS. Kini, Google bisa disebut sebagai mesin pencari nomor satu di dunia.
Kisah sukses Larry Page dan Sergey Brin dalam menciptakan dan mengembangkan Google telah menjadi inspirasi bagi banyak orang muda di dunia ini, khususnya para penggemar teknologi informasi. Mereka berharap bisa membuat program baru yang berguna bagi masyarakat dunia dan menguntungkan dari segi finansial.

Thursday, 3 September 2009

Kontrak Musa Hassan Disambung 1 Tahun lagi

Nampaknya malaysia tiada polis yang lebih corrupt dari Musa sebab tu la kontraknya disambung lagi, apa yang aku nampak kontraknya disambung kerna Kes Anwar Ibrahim belum lagi diputuskan dan masih banyak lagi kerja2 jahat yang perlu musa buat lagi untuk menjaga menteri2 dan orang2 ternama daripada dihukum.


tawaranhebat.com

Web site baru 100% milik melayu islam, berminat nak beriklan dengan web itu? ragu2 dengan keberkesanan web itu? anda akan diberi 10hari trial PERCUMA!

Syarat pengiklanan ialah mesti ada 'TAWARAN', contohnya beli 1 percuma 1.

Dengan serendah rm150 1 TAHUN, web tersebut 'TOP POSITION' kalau anda search 'TAWARAN HEBAT' di search engine yahoo.com dan juga google.com.

www.tawaranhebat.com web pengiklanan baru anda.

Adab Dan Doa Ziarah Kubur

Oleh : Shah Bundy

Sekitar Persoalan Penghuni kubur

Rasulullah saw bersabda:
“Berilah hadiah mayat-mayatmu.” Kemudian kami (sahabat) bertanya: Apa hadiah untuk mayat? Beliau menjawab: “Sedekah dan doa.” (Mafatihul Jinan, pasal 10, hlm 570)

Rasulullah saw bersabda:
“Sesungguhnya setiap Jum’at arwah orang-orang mukmin datang ke langit dunia vertikal dengan rumah mereka, seraya masing-masing mereka memanggil dengan suara yang sedih sambil menangis: wahai keluargaku, anak-anakku, ayahku dan ibuku, kerabatku, sayangi kami niscaya Allah menyayangi kalian dengan hadiah yang kalian berikan pada kami. Celaka kami (karena harta kami), kami yang dihisab, orang lain yang mengambil manfaat.”

Dalam hadis yang lain Rasulullah saw bersabda:
“Masing-masing mereka memanggil kerabatnya: Sayangi kami dengan dirham atau roti atau pakaian, niscaya Allah menyayangi kalian dengan pakaian dari surga.” Kemudian Rasulullah saw menangis. Kami (sahabat) pun ikut menangis, Rasulullah saw tak kuasa berbicara karena banyaknya menangis. Kemudian beliau bersabda: “Mereka itu adalah saudara kalian dalam agama, mereka hancur menjadi tanah setelah mereka (di dunia) diliputi kesenangan dan kenikmatan. Mereka memanggil dengan seruan: “Celaka kami, sekiranya kami dulu menginfakkan harta kami di jalan ketaatan kepada Allah dan ridha-Nya, niscaya kami tidak butuh pada kalian.” Lalu mereka pulang dengan kerugian dan penyesalan, dan mereka berseru: Cepatlah kalian bersedekah untuk mayit kalian.”

Muhammad bin Muslim pernah bertanya kepada Imam Ja’far Ash-Shadiq (sa): Bolehkah kami berziarah pada orang-orang yang telah meningga? Beliau menjawab: Boleh. Kemudian aku bertanya lagi: Apakah mereka mengenal kami ketika kami berziarah kepada mereka? Beliau menjawab: “Demi Allah, mereka mengenal kalian, mereka bahagia dan terhibur dengan kehadiran kalian.” Aku bertanya lagi: Apa yang harus kami baca ketika kami berziarah kepada mereka? Beliau menjawab: bacalah doa ini.

(lihat doa berikutnya)

Imam Musa Al-Kazhim (sa) berkata:
“Barangsiapa yang tidak mampu berziarah kepada kami (Ahlul bait), maka hendaknya berziarah pada orang-orang shaleh yang berwilayah kepada kami, maka akan dicatat baginya seperti pahala berziarah kepada kami; dan barangsiapa yang tidak mampu menyambung silaturahim pada kami, maka hendaknya menyambung silaturahim pada orang-orang shaleh yang berwilayah kepada kami, maka akan dicatat baginya seperti pahala menyambung silaturahim pada kami.”

Imam Ali Ar-Ridha (sa) berkata:
“Barangsiapa yang mendatangi kuburan saudaranya yang mukmin, kemudian meletakkan tangannya pada kuburannya, dan membaca surat Al-Qadar (7 kali), maka ia akan diselamatkan pada hari kiamat.” Dalam hadis yang lain disebutkan: “dan menghadap ke kiblat.”

Syeikh Abbas Al-Qumi (ra) mengatakan: Pahala bacaan surat tersebut untuk orang yang membacanya, juga untuk penghuni kubur yang diziarahi. Karena hal ini dikuatkan oleh hadis-hadis yang lain.

Makruh Ziarah kubur di malam hari
Tentang makruhnya ziarah ke kuburan orang-orang mukmin di malam hari, Rasulullah saw bersabda kepada Abu Dzar: “Jangan sekali-kali kamu berziarah kepada mereka di malam hari.”

Adab dan doa ziarah kubur
Pertama: Ketika memasuki areal kuburan mengucapkan salam.
Abdullah bin Sinan pernah bertanya kepada Imam Ja’far Ash-Shadiq (sa): Bagaimana cara mengucapkan salam kepada penghuni kubur? Beliau menjawab: Ucapkan:
اَلسَّلاَمُ عَلَى اَهلِ الدِّيَارِ مِنَ الْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُسْلِمِيْنَ اَنْتُمْ لَنَا فَرْطٌ وَنَحْنُ اِنْ شَآءَ اللهُ بِكُمْ لاَحِقُوْنَ

Assalâmu ‘alâ ahlid diyâr, minal mu’minîna wal muslimîn, antum lanâ farthun, wa nahnu insyâallâhu bikum lâhiqûn.

Salam atas para penghuni kubur, mukminin dan muslimin, engkau telah mendahului kami, dan insya Allah kami akan menyusulmu.

Atau mengucapkan salam seperti yang diajarkan oleh Imam Ali bin Abi Thalib (sa):
اَلسَّلاَمُ عَلَى اَهْلِ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ مِنْ اَهْلِ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ، يَا اَهْلَ لاَ اِلَهَ اِلاَّ بِحَقِّ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ كَيْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ مِنْ لاَاِلَهَ اِلاَّ اللهُ، يَا لاَاِلَهَ اِلاَّ اللهُ بِحَقِّ لاَاِلَهَ اِلاَّ اللهُ اِغْفِـرْ لِمَنْ قَالَ لاَاِلَهَ اِلاَّ اللهُ، وَاحْشَـرْنَا فِي زُمْرَةِ مَنْ قَالَ لاَاِلَهَ اِلاَّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُوْلُ اللهِ عَلِيٌّ وَلِيُّ اللهِ

Assâlamu ‘alâ ahli lâ ilâha illallâh min ahli lâ ilâha illallâh , ya ahla lâ ilâha illallâh bihaqqi lâ ilâha illallâh kayfa wajadtum qawla lâ ilâha illallâh min lâ ilâha illallâh, ya lâ ilâha illallâh bihaqqi lâ ilâha illallâh ighfir liman qâla lâ ilâha illallâh, wahsyurnâ fî zumrati man qâla lâ ilâha illallâh Muhammadun Rasûlullâh ‘Aliyyun waliyullâh.

Salam bagi yang mengucapkan la ilaha illallah dari yang mengucapkan la ilaha illallah, wahai yang mengucapkan kalimah la ilaha illallah dengan hak la ilaha illallah, bagaimana kamu memperoleh kalimah la ilaha illallah dari la ilaha illallah, wahai la ilaha illallah dengan hak la ilaha illallah ampuni orang yang membaca kalimah la ilaha illallah, dan himpunlah kami ke dalam golongan orang yang mengu¬cap¬kan la ilaha illallah Muhammadur rasululullah Aliyyun waliyyullah.

Imam Ali bin Abi Thalib (sa) berkata: “Barangsiapa yang memasuki areal kuburan, lalu mengucapkan (salam tersebut), Allah memberinya pahala kebaikan 50 tahun, dan mengampuni dosanya serta dosa kedua orang tuanya 50 tahun.”

Kedua: membaca:
1. Surat Al-Qadar (7 kali),
2. Surat Al-Fatihah (3 kali),
3. Surat Al-Falaq (3 kali),
4. Surat An-Nas (3 kali),
5. Surat Al-Ikhlash (3 kali),
6. Ayat Kursi (3 kali).

Dalam suatu hadis disebutkan: “Barangsiapa yang membaca surat Al-Qadar (7 kali) di kuburan seorang mukmin, Allah mengutus malaikat padanya untuk beribadah di dekat kuburannya, dan mencatat bagi si mayit pahala dari ibadah yang dilakukan oleh malaikat itu sehingga Allah memasukkan ia ke surga. Dan dalam membaca surat Al-Qadar disertai surat Al-Falaq, An-Nas, Al-Ikhlash dan Ayat kursi, masing-masing (3 kali).”

Ketiga: Membaca doa berikut ini (3 kali):
اَللَّهُمَّ اِنِّي اَسْئَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَنْ لاَتُعَذِّبَ هَذَا الْمَيِّتِ

Allâhumma innî as-aluka bihaqqi Muhammadin wa âli Muhammad an lâ tu’adzdziba hâdzal may¬yit.
Ya Allah, aku memohon pada-Mu dengan hak Muhammad dan keluarga Muhammad janganlah azab penghuni kubur ini.

Rasulullah saw bersabda:

“Tidak ada seorang pun yang membaca doa tersebut (3 kali) di kuburan seorang mayit, kecuali Allah menjauhkan darinya azab hari kiamat.”

Keempat: Meletakkan tangan di kuburannya sambil membaca doa berikut:
اَللَّهُمَّ ارْحَمْ غُرْبَتَهُ، وَصِلْ وَحْدَتَهُ، وَاَنِسْ وَحْشَتَهُ، وَاَمِنْ رَوْعَتَهُ، وَاَسْكِنْ اِلَيْهِ مِنْ رَحْمَتِكَ يَسْـتَغْنِي بِهَا عَنْ رَحْمَةٍ مِنْ سِوَاكَ، وَاَلْحِقْهُ بِمَنْ كَانَ يَتَوَلاَّهُ

Allâhumarham ghurbatahu, wa shil wahdatahu, wa anis wahsyatahu, wa amin raw‘atahu, wa askin ilayhi min rahmatika yastaghnî bihâ ‘an rahmatin min siwâka, wa alhiqhu biman kâma yatawallâhu.

Ya Allah, kasihi keterasingannya, sambungkan kesendiriannya, hiburlah kesepiannya, tenteramkan kekhawatirannya, tenangkan ia dengan rahmat-Mu yang dengannya tidak membutuhkan kasih sayang dari selain-Mu, dan susulkan ia kepada orang yang ia cintai.

Ibnu Thawus mengatakan: Jika kamu hendak berziarah ke kuburan orang-orang mukmin, maka hendaknya hari Kamis, jika tidak, maka waktu tertentu yang kamu kehendaki, menghadap ke kiblat sambil meletakkan tangan pada kuburannya dan membaca doa tersebut.


Muhammad bin Muslim pernah bertanya kepada Imam Ja’far Ash-Shadiq (sa): Bolehkah kami berziarah ke orang-orang yang telah meningga? Beliau menjawab: Boleh. Kemudian aku bertanya lagi: Apakah mereka mengenal kami ketika kami berziarah kepada mereka? Beliau menjawab: “Demi Allah, mereka mengenal kalian, mereka bahagia dan terhibur dengan kehadiran kalian.” Aku bertanya lagi: Apa yang baca ketika kami berziarah kepada mereka? Beliau menjawab: bacalah doa ini:
اللَّهُمَّ جَافِ اْلاَرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صَاعِدْ إِلَيْكَ أَرْوَاحَهُمْ وَ لَقِّهِمْ مِنْكَ رِضْوَانًا وَ أَسْكِنْ إِلَيْهِمْ مِنْ رَحْمَتِكَ مَا تَصِلُ بِهِ وَحْدَتَهُمْ وَ تُونِسُ بِهِ وَحْشَتَهُمْ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ

Allâhumma jâfil ardha ‘an junûbihim, wa shâ’id ilayka arwâhahum, wa laqqihim minka ridhwânâ, wa askin ilayhim mir rahmatika mâ tashilu bihi wahdatahum, wa tûnisu bihi wahsyatahum, innaka ‘alâ kulli syay-in qadîr.

Ya Allah, luaskan kuburan mereka, muliakan arwah mereka, sampaikan mereka pada ridha-Mu, tenteramkan mereka dengan rahmat-Mu, rahmat yang menyambungkan kesendirian mereka, yang menghibur kesepian mereka. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.

(Disarikan dari kitab Mafatihul Jinan, pasal 10, hlm 567-570)


http://idhamlim.blogspot.com/2009/09/adab-dan-doa-ziarah-kubur.html